vrijdag 1 januari 2016

gelukkig nieuwjaar

yes! Het eerste voornemen voor 2016 is al gelukt. Een nieuw blogje schrijven. En kijk hier tadaaaaaa! Jeetje waren alle dingen in het leven maar zo simpel hè :)

Maar voor ik het vergeet: een gelukkig nieuwjaar iedereen!!!! 
Dat 2016 maar weer veel slappe lach mag brengen, lieve puppy's op schoot, gave kringloop vondsten, sneeuwklokjes (of vlokjes :) in de tuin, de geur van vers gebakken brood, gezellige avondjes met vrienden, een complimentje krijgen van een wild vreemde, warme sloffen en nog veel en veel meer van deze fijne gelukjes. Het zijn toch dit soort geluk-makertjes die het allemaal net wat leuker maken? 

Dus lieve lezer dit Merulala-gelukspoppetje is voor jou! 
Ja voor jou ja!


Dat het je maar veel geluk mag brengen!


Ik had al een hele tijd houten kralen in huis om daar iets van een armband ofzo mee te maken. Dit kwam er alsmaar niet van en toen viel het me op dat deze kralen dezelfde grootte hadden als het lijfje van een 'echt' gelukspoppetje. U weet wel zo'n Chinees poppetje. Bij die poppetjes zijn het hoofdje dan net weer wat kleiner dan het lijfje maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit vind ik. 
Ik knakte flink wat sate prikkers door de helft en draaide om het brede gedeelte een beetje washi tape. Zo werd het breed genoeg dat de kraal er goed omheen kon en niet naar beneden afzakte. 
Met een penseeltje de haren schilderen en met het puntje van de sate prikker kun je goed de oogjes 'stippen'. Het rood van het mondje, hartje en de cijfers is gewoon met een rode marker gedaan. De zwarte streepjes van het lijfje trouwens ook met een dunne marker (eerst wit geschilderd). De haartjes nog even overschilderen met een lakje zodat het mooi glimt!



Draadje erdoor en rijgen maar! Misschien een beetje lijm om ze vast te lijmen en klaar.

Maak er een mooi 2016 van.
En morgen ga ik echt echt sporten en niet snoepen...... :)

35 opmerkingen:

  1. Superleuk gedaan die poppetjes!
    Fijn 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Merula, superleuke poppetjes! En ik ben heel blij dat ik er eentje in mijn brievenbus heb gevonden! Bedankt en natuurlijk een heel fijn 2016!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maaaf zo netjes en fijn dat jij kan schilderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je hier terugkeert. Voor jou ook allerlei fijns in 2016.
    Je poppetjes zijn meteen een leuke binnenkomer.
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Briljant idee , en hele mooie uitvoering !
    xxx
    Let love rule in 2016 !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat knap! Weet niet of ik zo'n vaste hand heb :-))
    Een gewéldig nieuw jaar met veel magische momenten gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig nieuwjaar lieve en unieke Merula!!
    Ik ben ook heel blij met jouw super post; Catoo wou al met het poppetje aan de haal maar nu hangt ie ergens veilig waar ze er niet bij kan haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie gelukspoppetjes, leuk!
    Gelukkig nieuwjaar ook voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooi gedaan! Moge 2016 voor jou even mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je toch ontzettend crea!!! Superleuk zijn je popjes, dat ze maar veel geluk mogen brengen in 2016!!! En heul veul creativiteit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee. Ik heb hier vooral veel grote kralen maar daar kan ik ook best wat van maken! Mooi nieuw jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOOOH, die is leuk!!!! Beste wensen, lieve Merula!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super duper blij met jouw geweldige 2016 hanger-wat een werk maar wat leuk.Fijne start van het jaar en dat al je wensen mogen uitkomen in 2016 ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super duper blij met jouw geweldige 2016 hanger-wat een werk maar wat leuk.Fijne start van het jaar en dat al je wensen mogen uitkomen in 2016 ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor jou ook de beste wensen Merula! Puppy's zijn er bij vriendinnen in overvloed (ik ben een beetje jaloers, maar mijn Schoon Hondje is 12, ik wacht nog even met zo'n springerig bolletje wol), sporten - als je er een blogje over schrijft, telt dat dan ook? - en over chocola las ik "Cacoabonen hangen aan bomen, dus het is fruit. Ik eet gewoon graag fruit bij mijn koffie/thee!". Snoepprobleem opgelost!

    Veel inspiratie voor 2016 toegewenst en ik hoop snel weer iets van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha een goed en grappig 2016 voor jou :)

      Verwijderen
  16. Leuk! Een mooi & creatief 2016 toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee ook die sateprikkers. Wat ben je toch altijd inventief. Dat je in 2016 ook maar veel leuks blijft bedenken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ah leuk! Ik maakte ze ooit met de klas, kraal als hoofd macramé lijfje. Maar deze zijn wel met heel veel toewijding gemaakt zeg!
    Jij ook een heel fijn gelukkig en lekker creatief 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Enigszins rijkelijke late reactie... maar voor jou en de jouwen ook alle goeds en veel geluk in 2016!! Wat moet ik doen om zo'n supertof gelukspoppetje hier te krijgen?? Ik spaar ze een klein beetje, zag ze niet in je shop... ik wil eigenlijk ook zo'n vakantiepotje... jouw webshop doorspitten stond al op mijn to-do lijstje... goed voornemen :) Dus jij bent aan het snoepen voor de buis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit idee ga ik zeker naäpen. Dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooooo ik en al veel te lang niet op sommige blogs geweest maar ik ben je zeker niet vergeten hoor!
    Gelukkig post jij ook niet al te vaak meer zodat ik niet al te veel gemist heb.
    Echt weer iets voor jou om zulke gave gelukspoppetjes te maken van kraaltjes erg leuk!
    We zitten alweer in februari maar toch wens ik julliehetzelfde toe...zo mooi gezegd idd de kleine geluksmomenten moet je pakken!
    Fijne carnavalsvakantie met Siem!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)